Cookie / süti kezelés
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketingkonferencia.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Tudjon meg többet…
Rendben
Elutasít

Összefoglaló jegyzet a 28. Országos Marketing Konferencián elhangzott Bay Áron és Gandera Balázs párosának az előadásából

A Google Analytics rejtelmeiről, pontosabban a leggyakoribb mérési és beállítási hibákról Bay Áron és Gandera Balázs beszélt a 28.Országos Marketing Konferencián. Előadásuk témája: Adatfeldolgozás és Google Analytics mérési és beállítási hibái Az elmúlt hónapokban 17 előadásanyag rövid összefoglalóját osztottuk meg Veled, amelyek a 28. Országos Marketing Konferencia első napjának plenáris és digitális marketing termeiben hangoztak el. A szöveges összefoglalókat, mellyel szerettünk volna kedveskedni Neked a Kreatív Kontroll csapata készítette. A kivonatokkal a célunk, hogy fel tudd idézni az előadások legfontosabb gondolatait, bele tudd építeni azokat a marketingkommunikációdba, valamint hogy minél több minőségi tartalommal támogassuk munkádat. Köszönjük, hogy velünk tartottatok. Találkozzunk idén is a konferencián!

 

A tipikus mérési és beállítási hibák Bay Áron és Gandera Balázs szerint:

  • Az alapmérés rossz. 10-ből 9 setup egyszerűen nem jó, mondta Áron, legyen szó akár kkv-ról, akár egy multi leányvállalatáról. A fejlettebb piacokon javul a trend, itthon ez kevésbé észlelhető. A legújabb Google mérőkódot is megmutatta Áron, és figyelmeztetett arra, hogy a Google ezt viszonylag rendszeresen (pár évente) frissíti, és még az is változhat, hová kell berakni, ami rengeteg hibát és rossz mérést generál.
     
  • A fejlesztők nem pakolják be az elkészült weboldalba a mérőkódokat.

  • A kód rossz helyen van és/vagy duplikálva használjuk, és az egész egy katyvasszá válik.
     
  • Tag Managerrel akarjuk kiváltani a fejlesztőinket. Ne tekintsünk Szent Grálként a GTM-re.
     
  • Nem használsz kampány-paraméterezést. (Itt Áron az egyik legnagyobb hazai hírportált említette, akik évekig UTM-paraméterekkel mérték a bannerek teljesítményét – saját oldalon belül, ami alapvető hiba, mert felülírja a felhasználói utat.)