Cookie / süti kezelés
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketingkonferencia.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Tudjon meg többet…
Rendben
Elutasít

Összefoglaló jegyzet a 28. Országos Marketing Konferencián elhangzott Bonyhádi Gábor és Varga István párosának az előadásából

Érdekelne egy különleges jegyzet sorozat a 28. Országos Marketing Konferencia első napjának plenáris és digitális marketing termeiben elhangzott előadásaiból? A Kreatív Kontroll csapatának szöveges összefoglalóival szeretnénk kedveskedni, ezáltal is hozzájárulva ahhoz, hogy minél több minőségi tartalommal tudjuk támogatni munkádat. A kivonatok által fel tudod idézni az előadások legfontosabb gondolatait és bele tudod építeni azokat a marketingkommunikációdba. 17 előadásanyagot fogunk Veled megosztani az elkövetkezendő egy hónapban, elsőként Varga István és Bonyhádi Gábor párosának az előadásába tudsz beleolvasni. Előadásuk témája Marketingtrendek 2018 – avagy a jövő marketingmegoldásai.

 

Marketingtrendek 2018 – avagy a jövő marketingmegoldásai


Az első előadásban Varga István és Bonyhádi Gábor párosa azt vizsgálta, általánosságban milyen trendek megerősödése várható 2018-ban a marketingben.

Ide tartozik többek között az adatvizualizáció, amely segít a marketing és a sales közelítésében. Míg eddig big-data-lázban égtünk, keresni tudtunk az adatok között, az általános gyorsulásnak köszönhetően ma már valós időben, azonnali döntéshozatali és értékesítés-támogatói szerepe kell legyen – ebben pedig a vizualizáció segít. A gyorsulásról szólva: míg régen 6-8 másodpercünk volt arra, hogy felkeltsük valaki figyelmét, ma ez 2-3 másodpercre fogyatkozott. Azokat a cégeket, amelyek a várakozást nem tudják kiiktatni folyamataikból, lehagyja a konkurencia.

Mobilban eljött az áttörés, amire régóta vártunk, ami lehetőséget ad arra, hogy a különféle mobilos szolgáltatásokat igénybe vevőket valós időben célozzuk meg marketinges üzenetekkel – ez kiemelten a bankoknak biztosít komoly lehetőséget. A vásárlási élmény még nagyobb jelentőségre tesz szert, nem csoda, hogy mára szakmává nőtte ki magát: ma már nem csak felhasználói felületeket tervezünk, hanem az egész felhasználói élményt és útvonalat algoritmusok segítségével.

Figyelnünk kell arra, hogyan szólunk az új generációkhoz, az Y és Z generációkhoz már egészen máshogyan kell majd szólnunk. A véleményvezérek szerepe megerősödik, a marketingesek egyszerűbben hozzáférhetnek majd az általuk kínált szolgáltatásokhoz. A gyorsulással és generációváltással együtt jár az is, hogy változnak a tartalmak: az augmentált és virtuális valóság, a 2-3 másodperces, gyorsan feldolgozható tartalmak, live-ok jelentik a jövőt.

 

Jelentőssé válik majd a központosítás helyett a közösségek szerepét erősítő, a Bitcoin kriptovaluta alapját is adó blockchain-technológia, a közösségi validáció decentralizációhoz vezet. Növekszik a gamifikáció szerepe, amely a fiatalabb generációkba már kódolva van, hiszen a közösségi oldalaktól a hűségprogramokig mindenhol ezzel találkoznak a mindennapokban.

 



A technológiára pedig az „okosodás” miatt egyre nagyobb mértékben leszünk ráutalva: az AI-algoritmusok már olyan fejlettek, hogy a marketinges és értékesítési feladatok egyre nagyobb részét bízhatjuk rájuk, hiszen a Siri, Alexa és más személyi asszisztensek korában egyre kevésbé tudjuk megmondani, emberrel vagy robottal beszélünk.