Cookie / süti kezelés
A http://marketingkonferencia.hu oldal a felületén süti (cookie) fájlokat használ. Ezeket a fájlokat az Ön gépén tárolja a rendszer. A cookie-k személyek azonosítására nem alkalmasak, szolgáltatásaink biztosításához szükségesek. Az oldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információért kérjük olvassa el adatvédelmi elveinket.
Tudjon meg többet…
Rendben

Összefoglaló jegyzet a 28. Országos Marketing Konferencián elhangzott dr. Fehér Katalin és Jákó Eszter párosának az előadásából

Az elkövetkezendő egy hónapban 17 előadásanyagot fogunk Veled megosztani a 28. Országos Marketing Konferencia első napjának plenáris és digitális marketing termeiben elhangzott előadásaiból - melyek közül Dr. Fehér Katalin és Jákó Eszter előadásának összefoglalója az egyik. Előadásuk témája: Digitális trendillesztés és stratégia 2018. Dr. Fehér Katalin és Jákó Eszter a rendezvényen elsősorban a stratégiaépítésben megjelenő 3 legfontosabb trendet vizsgálta. Ezek az alábbiak: Mikroidő (mikromomentumok), Automatizált gyorsulás, Élményutak. A szöveges összefoglalókat, mellyel szeretnénk kedveskedni Neked a Kreatív Kontroll csapata készítette. A kivonatokkal a célunk, hogy fel tudd idézni az előadások legfontosabb gondolatait, bele tudd építeni azokat a marketingkommunikációdba valamint, hogy minél több minőségi tartalommal támogassuk munkádat.

 

Dr. Fehér Katalin és Jákó Eszter a stratégiaépítésben megjelenő 3 legfontosabb trendet vizsgálták elsősorban. Ezek az alábbiak:

Mikroidő (mikromomentumok)
Azok a pillanatok, amelyekből ma a megváltozott vásárlási út felépül – azok a másodpercek vagy percek, amikor valamilyen más időtöltés közben, különféle eszközökről böngészünk a neten. Az előadópáros három kategóriába osztotta ezeket.
Töltelékidő: ezek az elveszett idők – amikor valamilyen tevékenységet végzünk, de aktívan figyelnünk nem kell rá. Ilyen az, amikor figyelmünk 80 százalékát is az eszközre fordíthatjuk, mert éppen sorban állunk a postán, vagy egy autóban várakozunk arra, hogy gyermekünk kijöjjön az iskolából.
Impulzusidő: A koncentráció ilyenkor megoszlik, az impulzusok más tevékenység közben érnek minket, így elég erősnek kell lenniük. Az eredeti tevékenységre ilyenkor nagyobb mértékben kell figyelnünk, arra vissza kell fordítanunk a figyelmünket – ebbe a kategóriába tartozhat például egy olyan értesítés, amely munka közben ér el minket.
Mellékidő: Lényegében a multitaskingról van szó: egyszerre többfelé figyelünk úgy, hogy közben egyik tevékenységre sem fordítunk kiemelt figyelmet, például az esti film nézése közben a Facebookon olvasgatunk.

 



Automatizált gyorsulás

„Gyorsabbnak lenni jobb, mint jobbnak”, szól az új piaci alapvetés: sok cég már félkész termékeket is bátran dob piacra úgy, hogy majd később befejezik, miközben a felhasználók már fizetnek érte – jó példa erre a videojátékok piaca, ahol évek óta láthatjuk már: a fejlesztés alatt álló játékokat is eladják, hogy a hiányosságokat utólag pótolják, a hibákat később javítják. A változásokra nagyon gyorsan kell reagálnunk, a fogyasztói igényeket és a konkurencia kihívásait egyszerre kell figyelemmel követnünk.
Marketingesként ez azt jelenti, hogy egyre nagyobb adatdömpinggel szembesülünk, az adatokat már feldolgozni sem tudjuk magunk, tehát kénytelenek vagyunk minél több folyamatot automatizálni. A feladatokat priorizálnunk kell, hogy a legfontosabb adatokra, trendekre odafigyelhessünk. Eközben szem előtt kell tartanunk, hogy az adatelemzést ugyan könnyítik az algoritmusok, de az emberi tényező, a „józan paraszti ész” kihagyhatatlan a folyamatból.

 

Élményutak


Milyen élményt élhet meg valaki vásárlás közben? Számos különfélét: képzeljük el, hogy sorban állunk. Frusztrál a várakozás, de közben kellemes kávéillatot érzünk. Talán zavar a boltban a világítás, de a kedves eladó miatt kellemes marad az utolsó élményünk. Lehet, hogy az élménygörbe túlságosan sokszor leng ki, és végül úgy döntünk, nem akarunk még egyszer ott vásárolni, még ha nem is tudunk pontosan rámutatni, miért.
De eközben kiszolgáltatottak is vagyunk: lehet, hogy máshol nem tudjuk az adott terméket megvenni, vagy éppen túl messzire kellene menni hozzá. Mindez természetesen a webáruházakban is megvan, csak éppen másfajta élmények érnek.
Ugyanahhoz a célhoz sokféle út vihet el, a modern marketingesnek tehát feladata, hogy feltérképezze, célközönsége milyet akar bejárni. Élvezik a választási lehetőségeket, vagy teljesen célorientáltak? Fűti őket a kalandvágy, vagy éppen bizonytalanságot és szorongást vált ki náluk, ha az út hosszabb és bonyolultabb? A megtervezett vásárlói utat szegmensekre kell bontanunk.