Cookie / süti kezelés
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketingkonferencia.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Tudjon meg többet…
Rendben
Elutasít

Összefoglaló jegyzet a 28. Országos Marketing Konferencián elhangzott dr. Serényi János előadásából

Emlékszel még, hogy melyik előadás fő üzenete volt, hogy marketingesként érdemes átgondolnod tucatszor is az üzeneted, illetve azt, hogy az egyes csoportoknál hogyan csapódik az le? Az elkövetkezendő egy hónapban 17 előadásanyag rövid összefoglalóját fogjuk megosztani Veled, amelyek 28. Országos Marketing Konferencia első napjának plenáris és digitális marketing termeiben elhangzott előadásaiból - melyek közül Dr. Serényi János előadásának összefoglalója az egyik. Előadásának témája: Pénz, erkölcstelenség, gyilkos ösztön, avagy kihalóban az emberszabású marketing? A szöveges összefoglalókat, mellyel szeretnénk kedveskedni Neked a Kreatív Kontroll csapata készítette. A kivonatokkal a célunk, hogy fel tudd idézni az előadások legfontosabb gondolatait, bele tudd építeni azokat a marketingkommunikációdba valamint, hogy minél több minőségi tartalommal támogassuk munkádat.

 

Dr. Serényi János kezdésként egy levélírótól idézett: „önök erkölcstelenek, hazugságra tanítják a gyermekemet”. A probléma a Nesquik-nyuszi volt, vagyis a dobozon szereplő mondat: igyál még egy pohár kakaót, fogd rá a nyuszira.


„Ha pénzről van szó, akkor semmi sem szent?”, teszi föl a kérdést János, majd olyan példákat láttunk, ahol a marketingesek láthatóan nem gondolták át eléggé, mennyire sértő üzeneteket igyekeztek pozitív köntösbe bújtatni.


• Láthattunk egy dohányzásellenes hirdetést, ami a World Trade Center égő tornyaira rímelve ábrázol 2 cigarettát. Egyértelmű és sokaknak túl erős üzenet.
• Egy másik reklám üzenete: szomorú, hogy Tibet és kultúrája hogyan pusztul, de a jó hír az, hogy van olcsó kuponunk currys csirkére.
• Tüntetés és arab tavasz: ha Levi’s farmerben vagy, akkor minden rendben van.
• Új áruház a világháborús emlékmű helyére: nem gond, mert van klassz új áruházad.
• Öngyilkosság: a Hyundai autója 100%-ban vízgőzt pöfékel ki, tehát nem tudsz vele öngyilkosságot elkövetni.
• Az 50-es és 60-as évek szexista reklámjaiból is láthattunk egy kis merítést.


Az előadás fő üzenete, hogy marketingesként érdemes átgondolnod tucatszor is az üzeneted, illetve azt, hogy az egyes csoportoknál hogyan csapódik az le. Milyen személyes kötődésük lehet a felhasznált motívumokhoz, milyen tragédiákat élhettek át, milyen kellemetlen emlékeket idéz fel akár egy vidámnak ható reklám?