Cookie / süti kezelés
A http://marketingkonferencia.hu oldal a felületén süti (cookie) fájlokat használ. Ezeket a fájlokat az Ön gépén tárolja a rendszer. A cookie-k személyek azonosítására nem alkalmasak, szolgáltatásaink biztosításához szükségesek. Az oldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információért kérjük olvassa el adatvédelmi elveinket.
Tudjon meg többet…
Rendben

ÖSSZEFOGLALÓ JEGYZET A 28. ORSZÁGOS MARKETING KONFERENCIÁN ELHANGZOTT DR. SZVETELSZKY ZSUZSA ÉS OBORNY BEÁTA PÁROSÁNAK AZ ELŐADÁSÁBÓL

Az elkövetkezendő egy hónapban 17 előadásanyagot fogunk Veled megosztani a 28. Országos Marketing Konferencia első napjának plenáris és digitális marketing termeiben elhangzott előadásaiból - melyek közül Dr. Szvetelszky Zsuzsa és Oborny Beáta előadásának rövid jegyzete az egyik. Előadásuk témája: Nem tudja a jobb kéz, mit csinál a bal (A rész és az egész marketingje – modularitás és stratégia). A szöveges összefoglalókat, mellyel szeretnénk kedveskedni Neked a Kreatív Kontroll csapata készítette. A kivonatokkal a célunk, hogy fel tudd idézni az előadások legfontosabb gondolatait, bele tudd építeni azokat a marketingkommunikációdba valamint, hogy minél több minőségi tartalommal támogassuk munkádat.

 

Dr. Szvetelszky Zsuzsa és Oborny Beáta szerint a marketing interdiszciplináris terület, nem véletlen, hogy biológiai docens és szociálpszichológus lépett a színpadra – még a játékelmélet szép fája is evolúcióbiológiai gyökerekből nőtt ki.


Az optimális stratégiákat akkor fedezhetjük fel, ha egyáltalán tisztában vagyunk a stratégiakészlettel (tehát mik a lehetséges stratégiák). Az emberi stratégiákat két ellentétes irányba ható erő határozza meg: versengés és együttműködés.


Stratégiai kérdés az erőforrások felhasználása is: az integrátorfajoknál teljes az együttműködés (egyik egyed a másik nélkül nem tud megélni), a splitterstratégiát használó fajok önzőbbek, az egyedek egyedileg boldogulnak. Vajon az egész csoport legyen a lehető legjobb vagy az individuum? Vajon a gazdag adjon a szegénynek? Ha az erőforrásokat elosztják, akkor a kockázatok is megoszlanak, a túlélési esély általában megnő.


Szó volt arról is, hogy a marketingesnek ma már új feladata van: eladni a cégeket a munkaerőpiacon, a munkavállaló már fogyasztó.

Új szükséglet született: a kommunikáció kommunikációja. A cégeknek oda kell figyelniük arra, hogy milyen képet mutatnak magukról, kommunikációs csatornáikat egységesíteniük kell, az employer brandingben még az is fontos szerepet játszik, hogy az alkalmazottak mit kommunikálnak a cégről – mindennek az összehangolása komplex feladat elé állít.