Cookie / süti kezelés
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketingkonferencia.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Tudjon meg többet…
Rendben
Elutasít

Összefoglaló jegyzet a 28. Országos Marketing Konferencián elhangzott dr. Törőcsik Mária és Hadnagy Luca párosának az előadásából

17 előadásanyagot fogunk Veled megosztani az elkövetkezendő egy hónapban a 28. Országos Marketing Konferencia első napjának plenáris és digitális marketing termeiben elhangzott előadásaiból. Most dr. Törőcsik Mária és Hadnagy Luca párosának az előadásába tudsz beleolvasni. Előadásuk témája: A fogyasztó/vásárló szemével – a sallangmentes vagy a vérpezsdítő a sikeres marketing? A szöveges összefoglalókat, mellyel szeretnénk kedveskedni Neked a Kreatív Kontroll csapata készítette. A kivonatokkal a célunk, hogy fel tudd idézni az előadások legfontosabb gondolatait, bele tudd építeni azokat a marketingkommunikációdba valamint, hogy minél több minőségi tartalommal támogassuk munkádat.

 

Dr. Törőcsik Mária és Hadnagy Luca trendekről és ellentrendekről beszéltek. Leegyszerűsítve azokról a jelenségekről, felhasználói attitűdökről volt szó, amelyek a gyorsítás vagy lassítás irányába hatnak az online marketingben.

 

Gyorsítás

  • A felhasználók adott idő alatt egyre több és több élményt vágynak befogadni, olyan kis örömöket keresnek, amelyek csökkentik a kimaradásérzést, törekednek a pillanatnyi előnyök kihasználására – mindezt „minihedonizmusoknak” nevezhetjük.
  • Az eszközkapcsolatok szerepe megnő a személyes kapcsolatokkal szemben, mivel utóbbiakat kockázatosabbnak érezzük, nincs benne ugyanis „megszépítési lehetőség”. Ezért hát a paraszociális kapcsolatokat preferáljuk, szívesebben bújunk álarc mögé.
  • Általánossá vált a bárhol-élmény, az, hogy miközben ma már bárhol vásárolhatunk, bárhonnan és bármikor kapcsolatba léphet eladó és vásárló, az élmények egyre távolabb kerülnek az elvárásoktól, hiszen online kevesebb a lehetőség a személyes interakcióra.
  • Elfogadott robotok: ma már nem jelent problémát számunkra, ha robotokkal (személyi asszisztensekkel, chatbotokkal) kell beszélnünk, megszoktuk őket, az emberi interakció szerepe ezzel is kevésbé jelentős.
  • Csonkolt vásárlási élmény: több az online vásárlás, de ezzel veszít élményszerűségéből, hiszen a webshopok nem képesek teljes élményt adni. A vásárlás feladatorientálttá válik, sok járulékos információt veszítünk el.
     

 

Lassítás

  • „Biodinamikus szöcskék”: sajátos kultúra alakult ki a fiatalok körében, ahol az étel már nem egyszerűen az étkezéshez, hanem az önkifejezéshez is szükséges. Az egészséges életmódot kommunikálunk, de valójában egyediségünket igyekszünk ezzel kifejezni.
  • Individualizmus 3.0: az én középpontba helyezéséről van szó, fontos, hogy „csodáljanak” minket, visszaigazolják a létezésünket. Az elektronikus extrovertáltság kora dívik, a dokumentált én létét a test, az élmények, élvezet, környezetek biztosítják, amelyeket aktívan kommunikálunk a közösségi felületeken.
  • „Csendmarketing”: a nyugalmat ma már nem teremtjük, hanem megvásároljuk. Nem is a nyugalmat: kis-nyugalmakat, pár percet igyekszünk nyerni, amikor applikációk és szolgáltatások segítségével kiszakíthatjuk magunkat a megszokott keretek közül, a mindennapi rohanásból.
  • „Ön-piac”: egyre több időt fordítunk saját fejlesztésünkre, felépítésünkre, magunk megismerésére, vagyis az önoptimalizálásra. Vágyunk a tartalmasabb, minőségibb élet megélésére.​​​​​​