Cookie / süti kezelés
A http://marketingkonferencia.hu oldal a felületén süti (cookie) fájlokat használ. Ezeket a fájlokat az Ön gépén tárolja a rendszer. A cookie-k személyek azonosítására nem alkalmasak, szolgáltatásaink biztosításához szükségesek. Az oldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információért kérjük olvassa el adatvédelmi elveinket.
Tudjon meg többet…
Rendben

ÖSSZEFOGLALÓ JEGYZET A 28. ORSZÁGOS MARKETING KONFERENCIÁN ELHANGZOTT HONTI PÁL és MÁNYAI CSABA PÁROSÁNAK AZ ELŐADÁSÁBÓL

Az elkövetkezendő egy hónapban 17 előadásanyagot fogunk Veled megosztani a 28. Országos Marketing Konferencia első napjának plenáris és digitális marketing termeiben elhangzott előadásaiból - melyek közül Honti Pál és Mányai Csaba előadásának összefoglalója az egyik. Előadásuk témája: Negyedik ipari forradalom és a marketing új világa, melyet egy erős felütéssel kezdtek, egy Mike Tyson-idézettel: „Mindenkinek van egy terve, amíg bele nem szalad az első pofonba.” A szöveges összefoglalókat, mellyel szeretnénk kedveskedni Neked a Kreatív Kontroll csapata készítette. A kivonatokkal a célunk, hogy fel tudd idézni az előadások legfontosabb gondolatait, bele tudd építeni azokat a marketingkommunikációdba valamint, hogy minél több minőségi tartalommal támogassuk munkádat.

 

Honti Pál és Mányai Csaba erős felütéssel kezdtek, egy Mike Tyson-idézettel: „Mindenkinek van egy terve, amíg bele nem szalad az első pofonba.”


Mi köze a 4. ipari forradalomnak a pofonokhoz? Egy gyors Google-keresés után kiderül, hogy sokan félnek tőle: felforgatja, átalakítja a piacot, még Bill Gates sem találja benne a helyét és így tovább. Nézzük, hogy ennek a forradalminak tűnő változásnak mi a hajtóereje.


Az egyik legerősebb motor az additív gyártás (3D-nyomtatás), ami optimalizálja a használt anyagot és energiát: a közvetlen gyártási költség ugyanaz 1 db és 1 millió darab gyártása után is.


A második motor, hogy minden „okossá” válik. Minden használati tárgyunkba beépíthetjük, hogy közöljön valamit a működéséről és állapotáról, például a hűtőnk jelezze, ahogyan fogynak benne a termékek. A becslés korából áttérünk a mérés korába. Régen térképen felbecsülhettük, mikorra érünk el egy célpontot, ma a Waze percre pontosan megmondja. A negyedévente leadott üzleti előrejelzést kiváltja az, hogy gombnyomásra bármikor lekérhetjük a szoftver előrejelzéseit.


A marketingben korábban nagyjából meg tudtuk mondani, hogy mit csinál(hat) a fogyasztó, ma már pontosan tudod, hogy hogyan töri el az oldalaid, hogyan használja a termékeid. Az adat egyre fontosabb lesz.

Az ember ma már analóg lény a digitális világban: míg a telefonunk szoftverét kéthetente frissítik, a miénk évezredes ugrásokkal, apró lépésekben egyedfejlődik. Adódik a gondolat: a jövő emberek és gépek előbbiek számára reménytelen versenyfutásáról szól. De az okos szakember nem is a küzdelmet választja: magánál tartja az intuitív, emberi tényezőt igénylő feladatokat, az automatizálható rutint pedig a gépre bízza.


Szó esik az ökoszisztéma-marketingről is: nem arról szól a marketing, hogy egy nagy ötlettel letolunk egy terméket a vevő torkán, hanem felmérjük, hogy hogyan fogyaszt (tartalmat, élményt, terméket), majd ezekre az érintési pontokra (milyen oldal, milyen app) és tartalomformákra tervezünk élményt, utat.