Cookie / süti kezelés
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketingkonferencia.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Tudjon meg többet…
Rendben
Elutasít

Összefoglaló jegyzet a 28. Országos Marketing Konferencián elhangzott Janata Kriszta és Wolf Gábor párosának az előadásából

Marketingorigó 2018 – marketingeszközök és megoldások, amelyeket te sem nélkülözhetsz! Emlékszel még, hogy melyik előadópáros tartott ebben a témában elődadást? Az elkövetkezendő egy hónapban 17 előadásanyag rövid összefoglalóját fogjuk megosztani Veled, amelyek a 28. Országos Marketing Konferencia első napjának plenáris és digitális marketing termeiben hangzottak el - melyek közül Janata Kriszta és Wolf Gábor előadásának összefoglalója az egyik. Janata Kriszta és Wolf Gábor arról beszéltek, hogyan töltötték meg a 2017-es Marketing Expo-t. A szöveges összefoglalókat, mellyel szeretnénk kedveskedni Neked a Kreatív Kontroll csapata készítette. A kivonatokkal a célunk, hogy fel tudd idézni az előadások legfontosabb gondolatait, bele tudd építeni azokat a marketingkommunikációdba valamint, hogy minél több minőségi tartalommal támogassuk munkádat.

 

Janata Kriszta és Wolf Gábor arról beszéltek, hogyan töltötték meg a 2017-es Marketing Expo-t.


10 hasonló rendezvény volt nagyjából ugyanabban az időben, Kriszta pedig minden magyar konferenciára és rendezvényre elment, hogy felmérje a piacot. A megújuláshoz fel kellett ismerniük, hogy miben erősek, ez pedig náluk a kampányt jelentette. Másik felismerés, hogy a közönségük nagyrészt nőkből áll. Hogyan társítod össze a „tesztoszteronos marketinget” (klasszikus erős kampányt) a jellemzően konfliktuskerülő női csoporttal?


Úgy, hogy megújították az arculatot: a markáns kampányüzeneteket finom, női dizájnelemekkel egészítették ki. Nem azt mondták ki direkt, hogy „nőként gyere el”, hanem olyan üzeneteket fogalmaztak meg (főleg vizuálisan), amely a nőknek tetszetős.

 


A weboldal végül a tervezettnél korábban elkészült, ezért csináltak egy early bird akciót. Publikáltak egy Facebook-posztot és egy e-mailt nagyjából azzal az üzenettel, hogy a leghűségesebb közönséget érjék el, ebbe csomagolták az early birdöt, és ezzel el is adtak 300 jegyet. Persze, amikor az early bird határideje lejárt, ezt le is vették a weboldalról, hogy a később vásárlókat ne frusztrálja: olcsóbban is megvehették volna a jegyet.


A tévéreklám 200 ezer, a rádióreklám pedig 80 ezer forintba került, míg a weboldal fejlesztése (programozással, dizájnnal és szövegírással) 1 millió 700 ezer forintba került. Plakátkampány is futott: 100 ezer követőjüket célozták ezzel, hogy az online felületek lefedése mellett offline is elérjék őket. A plakátokra nyereményjátékot is építettek: ha valaki szelfit készített vagy élőben jelentkezett a plakáttal, különféle módokon súlyozva vett részt benne. Érdekesség, hogy a nők lelkesebben szelfiztek, míg a férfiak inkább élő videók készítettek.


A nyereményjáték egy ilyen kampányban kihívást is jelent, hiszen amíg a követők nyerni próbálnak, addig nem vásárolnak jegyet.

Használtak klasszikus postai DM-et is: a legjobb ügyfeleikről tudják, hogy egyrészt kicsodák, másrészt nem szeretnek a tömegben nyomorogni. Ezért jött az after party és a VIP-jegy. Affiliate-et tudatosan nem használnak, kommunikálják is a kiállítók és előadók felé, hogy a rendezvény nem az ő dolguk, hanem a szervezőké.
Az előadás fő üzenete: építs közönséget minden nap. Építs listát és aktív Facebook-közönséget – az offline kampány ennek csak kiegészítése, „olaj a tűzre”.