Cookie / süti kezelés
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketingkonferencia.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Tudjon meg többet…
Rendben
Elutasít

Összefoglaló jegyzet a 28. Országos Marketing Konferencián elhangzott Papp Gábor és Sepsey Barna párosának az előadásából

Content Marketing és SEO 2018 témában tartotta meg előadását Papp Gábor és Sepsey Barna a 28. Országos Marketing Konferencián. Előadásukat azzal a kérdéssel kezdték: milyen online csatornák léteznek – avagy mi az, amit egy kisvállalkozás használni is tud? Emlékszel még, hogy mi a 3 fő ezek közül? Az elmúlt hetekben 11 előadásanyag rövid összefoglalóját osztottuk meg Veled, amelyek a 28. Országos Marketing Konferencia első napjának plenáris marketing termében hangoztak el. Az elkövetkezendő napokban még 6 előadásanyag rövid jegyzetét fogjuk közzétenni, amelyek a digitális marketing teremben voltak hallhatóak. A szöveges összefoglalókat, mellyel szeretnénk kedveskedni Neked a Kreatív Kontroll csapata készítette. A kivonatokkal a célunk, hogy fel tudd idézni az előadások legfontosabb gondolatait, bele tudd építeni azokat a marketingkommunikációdba, valamint hogy minél több minőségi tartalommal támogassuk munkádat.

 

Papp Gábor és Sepsey Barna (ThePitch) előadásukat azzal a kérdéssel kezdték: milyen online csatornák léteznek – avagy mi az, amit egy kisvállalkozás használni is tud? A 3 fő ezek közül:


1. Konverzióoptimalizálás, SEO, e-mail-marketing
2. PPC, partnerprogramok, virális kampányok
3. Reklám, social és online PR
Ebbe a 9, három kategóriába osztott csatornatípusba lényegében bármilyen eszköz besorolható. Persze a ráfordított idő és költségek tekintetében jelentősen eltérnek ezek – hogy melyiket alkalmazod, az a céljaidtól függ.

Nem mindegy, mit akarsz:


• Edukálni.
• Brandet építeni.
• Konverziókat.
• Forgalmat növelni.


A keresőmarketing lényegében két részből áll. A SEO lassú, ingyenes és hosszan tart, míg a PPC gyors, drága, és átmeneti. Mindkettőnek megvannak az előnyei, de a keresőoptimalizálás értelemszerűen stabilabb alapot ad. Nem mindegy viszont, hol kezdjük az optimalizálást: ha rákeresünk a Google-ben a keresőoptimalizálásra, az ott talált szakmai anyagok kb. 40%-ában is téves ajánlások szerepelnek, ezért nagyon oda kell figyelni, kinek is hiszünk.

Eszközajánlásokat is kapott a közönség, a SEMRush, Screaming Frog, Moz eszközei kiemelten hasznosak lehetnek már akár a kezdőknek is.
A kulcsszókutatás után a tartalomelemzés jön (LSI, TF*IDF modell), majd jön a tartalomgyártás (írás, publikálás, indexelés), a megosztás és promóció, a linkszerzés, a silózás és belső linkek, majd a tartalom újraoptimalizálása, később pedig jöhet a helyezésvizsgálat, vagyis annak megállapítása, hosszabb távon hogyan szerepelnek az egyes tartalmak. Ez a ThePitch bevált tartalomgyártási módszere.

Online reputációmenedzsmentről is beszélt a két szakember, ennek fő tanulságai:


• A SEO-ban a versenytársak leelőzése a cél- hogy egy adott kifejezésre te legyél az első, növekedjen a látogatószámod.
• A SEO és a PR együtt pozitív tartalmak létrehozásával foglalkozhat, illetve azzal is, hogy a nem kívánt tartalmakat (negatív vélemények, trollok stb.) elrejtsük a keresési találatok közül.
• A SEO, PR és reklámok együttese pedig a saját üzenetek disztribúciójával is foglalkozik a látogatószám növelése mellett.

Szóba került a ThePitch online reputációs indexe is. Ezzel megállapítható egy adott brandre keresve, hogy az adott találatok „sentiment” alapján pozitívak, semlegesek vagy negatívak. Nem mindegy nyilván az sem, hogy ha az első negatív, többi öt viszont pozitív, vagy éppen fordítva, akkor hogyan súlyozunk. Kitartó optimalizálással az ORI (online reputációs index) pozitív irányba mozdítható el.