Cookie / süti kezelés
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketingkonferencia.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Tudjon meg többet…
Rendben
Elutasít

ÖSSZEFOGLALÓ JEGYZET A 28. ORSZÁGOS MARKETING KONFERENCIÁN ELHANGZOTT PŐCZE BALÁZS és TAKÁCS ÁKOS PÁROSÁNAK AZ ELŐADÁSÁBÓL

17 előadásanyagot fogunk Veled megosztani az elkövetkezendő egy hónapban a 28. Országos Marketing Konferencia első napjának plenáris és digitális marketing termeiben elhangzott előadásaiból. Most Pőcze Balázs és Takács Ákos előadásának összefoglalójába tudsz beleolvasni. Előadásuk témája: Brandaktiváció és kreativitás 2018, avagy az extrovertált márkaépítés. A szöveges összefoglalókat, mellyel szeretnénk kedveskedni Neked a Kreatív Kontroll csapata készítette. A kivonatokkal a célunk, hogy fel tudd idézni az előadások legfontosabb gondolatait, bele tudd építeni azokat a marketingkommunikációdba, valamint hogy minél több minőségi tartalommal támogassuk munkádat.

 

Pőcze Balázs és Takács Ákos sok brandépítési példát hoztak a konferenciára. Elsőként például azt, hogyan kommunikálta a Red Bull, amikor felröppent a hír, hogy a vállalat elhagyja az országot. Ezt a kacsát nem sajtóközleménnyel cáfolták, hanem performansszal: neves magyar helyeken (például a Halászbástyánál) HU feliratot formázva álltak össze az emberek, az így készített fotókat hozatták le a sajtóban.

Miért kommunikál az OTP például Marsalkó Dáviddal (Halott Pénz)? Azért, mert tudják, hogy a fiatalok a bukástól félnek, ám tisztelnek és szeretnek bizonyos embereket – akik többször elbuktak a sikerük előtt, ahogyan például Dávid is. Ha tökéletes bálványokat állítunk a fogyasztók elé, az nem hiteles, a Z generáció ezt már csípőből elutasítja. Senki nem tökéletes: sem márka, sem ember, és ezt érdemes a kommunikációban is szem előtt tartani.


Áttérünk egy másik marketinges kihívásra: hogyan vegyük rá a magyar lakosságot arra, hogy frissítsenek Windows 10-re? Az insight-keresés fázisában derült ki, hogy a feature-ök nem érdeklik az embereket. Ami viszont foglalkoztatott mindenkit: mi történik majd a gépükkel, elvesznek-e az adataik, később fizetni kell-e érte és így tovább.
A megoldás ez lett: átadták az Indexnek a Win10-et és megbeszélték a nagy frissítés napját: az Index átáll az új rendszerre, aznap minden erről szól. Ha lehal valami, arról úgyis beszámolnak. Az volt a feladat (marketingszempontból), hogy átvigyenek egy üzenetet, ami hihető is. Amíg a marketinges azzal foglalkozik, hogy kommunikáljon egy üzenetet a fogyasztónak, elsikkadhat felette: vajon ez az üzenet hihető is?

Hallunk példát az FHB kommunikációjáról is: tavaly családbarát bankként kezdték el pozicionálni magukat, de hogyan jelent ez meg a gyakorlatban? Szociológusokkal együttműködve felállítottak egy objektív rendszert, amellyel meg tudták határozni, hogy Budapest egyes körzetei (több, mint 200-at határoztak meg) mennyire családbarátok, ebből összeállt egy index. Ebből létrejött a csaladbaratkornyek.hu, ahol ezt kommunikálták is értékes információként.