Cookie / süti kezelés
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketingkonferencia.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Tudjon meg többet…
Rendben
Elutasít

Összefoglaló jegyzet a 28. Országos Marketing Konferencián elhangzott Tóth András és Jenet Katalin párosának az előadásából

Tóth András és Jenet Katalin a Microsofttól érkeztek a 28. Országos Marketing Konferenciára. Előadásuk témája Digital Customer Journey. András arról beszélt, hogyan szembesült a Microsoft a fejlődési kényszerrel: pár évvel ezelőtt a cég kényelmesen ült 90%-os piaci részesedésén, miközben versenytársaik, mint az Amazon, olyan piacokon kezdtek kreatív, innovatív ötletekkel elhúzni mellettük, ahol ők is relevánsak akartak maradni. Az elmúlt hetekben 13 előadásanyag rövid összefoglalóját osztottuk meg Veled, amelyek a 28. Országos Marketing Konferencia első napjának plenáris marketing termében hangoztak el. Az elkövetkezendő napokban még 4 előadásanyag rövid jegyzetét fogjuk közzétenni, amelyek a digitális marketing teremben voltak hallhatóak. A szöveges összefoglalókat, mellyel szeretnénk kedveskedni Neked a Kreatív Kontroll csapata készítette. A kivonatokkal a célunk, hogy fel tudd idézni az előadások legfontosabb gondolatait, bele tudd építeni azokat a marketingkommunikációdba, valamint hogy minél több minőségi tartalommal támogassuk munkádat.

 

Emellett azt is érzékelték, hogy a vásárlók egyre tudatosabban hoznak döntéseket, más forrásokból tájékozódnak és máshogyan (itt is érintjük a mikromomentum-koncepciót). Az, ahogyan a hagyományos marketingfelfogással hatni igyekeztek rájuk, már nem elegendő ma, új marketingeszközökre van szükség.

A Microsoft ezt az ügyfélutat határozta meg:


1. Az első találkozás.
2. Információn alapuló döntéshozatal.
3. Érdeklődőből ügyfél.
4. Ügyfélmegtartás, további értékesítés.


Példaként láthattuk az Office 365 kampányát. Ehhez használtak bannereket, eDM-kampányt, programmaticot, YouTube-os pre-roll videókat is – mindenhol ugyanazzal a megjelenéssel, egy konzisztens üzenetet, brandet fenntartva természetesen. Ezek biztosították az első találkozást.

Következik tehát az információn alapú döntéshozatal, miután a megfelelő csatornákat megtaláltuk. Fontos, hogy mindenkit megfelelő mennyiségű információval lássunk el, edukáljuk a piacot. Tudják, hogy mindez tőled, a brandedtől származik, nem megbízhatatlan, spekulációra vagy pletykára alapuló információ. A Microsoft előre definiálitan, automatizáltan végzi a tartalomfejlesztést, kihasználják a marketing-automatizációban rejlő lehetőségeket.


A cég négy fázisra bontja az edukációs, informatív tartalmakat:

Explore > Evaluate > Purchase > Upgrade

Az ügyfelek, leadek minden egyes héten folyamatosan kapnak tőlük tartalmakat, folyamatosan igyekeznek elérni, hogy könnyebben meghozzák a (nyilván a Microsoft számára kedvező) döntésüket.

A szakemberek említették az is, hogy az infografikák és hasonló egyszerűsített tartalmak sokkal jobban működnek a döntéshozóknál, míg az informatikusok, szakemberek nyilván jobban szeretik a statisztikákat, részletes, számokkal teli tartalmakat.

Megmutatták azt is, hogyan néz ki az életút kezdete a Microsoftnál: automatizált pontrendszer (pl. milyen tartalmakat töltött le, mire iratkozott fel stb., tehát viselkedés alapján), telefonos előkvalifikálás, értékesítői részletes minősítés, majd a viszonteladóhoz irányítás és értékesítés.